PROMO SCOOT : PENERBANGAN BARU YANG MURAH, CEPAT & MUDAH!

By FARAA MUSA - March 23, 2019

Haluuuu semua! Memandangkan blog sis buat masa ini hanya fokus sebagai Travel & Food Blogger sahaja, makanya sis tau mesti korang yang selalu baca dan mengikuti blog sis pun adalah seorang kaki travel macam sis. Kan? Korang dah ada perancangan untuk ke mana-mana tahun 2019 ni? Dekat ke jauh? Dalam negara ke luar negara?. 

Haaa tak kisahlah ke mana pun korang plan untuk travel, apa yang penting, kita semua mahukan penjimatan sebanyak yan mungkin. Tak gitu? Haha. Ok blogpost sis kali ini sis nak share promo istimewa buat korang yang ada plan untuk ke luar negara dan tempat yang memerlukan kita untuk menaiki kapal terbang untuk sampai. Dah tentu, alat pengangkutan yang kite akan pilih pastilah kapal terbang, tertutama sekali untuk ke destinasi yang jauh dari tanah air sendiri. Sebelum itu, korang kena tahu juga di mana lapangan terbang yang akan korang mendarat dekat destinasi percutian korang nanti, kan? Kalau lapangan terbang tu jauh sikit daripada destinasi pililhan, korang kena pastikan persiapan yang diperlukan dilengkapi dengan baik.
Before travel, research is so so important! Barulah dapat jimat banyak!

Ok sis bagi contoh trip kita dalam blogpost kali ini, kalau korang nak travel dari Singapore ke Hong Kong, korang kena pilih kapal terbang sebagai kaedah pengangkutan utama ke sana. Sudah tentu, korang akan pilih airline terbaik untuk sampai ke destinasi dengan selesa, bukan? Salah satu syarikat penerbangan terbaik yang boleh korang pilih untuk ke Hong Kong antaranya ialah jeng jeng jengggg, Scoot Airlines! Pernah dengar ke idokk? Pernah naik Scoot Airlines ke idokk? Kalau belum pernah, meh sis nak cerita.


        
Untuk menggunakan kapal terbang atau apa-apa jenis pengangkutan awam yang terdapat di luar sana, sudah semestinya kita kena ada tiket, kan? Dekat mana nak beli tiket?  Sekarang, dengan alat teknologi yang semakin maju, korang boleh beli tiket online je and it’s 24-hours! Bila korang beli online, korang tak perlu ikut office hours ke ape. Korang boleh beli tiket pukul 3 pagi pun takpe uolss.
       
Scoot Airlines antara syarikat penerbangan yang membolehkan korang book ticket online. Sistem dalam talian atau sistem online Scoot boleh dikatakan sophisticated jugak la. Korang boleh akses website tu dengan mudah dan bila korang nak navigate dalam website tu sendiri pun tak susah. Korang boleh plan percutian korang dengan mudah. Korang hanya perlu masukkan tarikh dan destinasi, boom! Sistem tu akan bagi pilihan masa dan harga untuk korang pilih. Easy as pie, ain’t it? Korang bukan je dapat tengok pilihan harga yang ada, tapi korang pun dapat tengok Scoot promo sama! Siapa tak nak tiket murah kan? Hehe.


Back to the topic. Kita kembali pada contoh trip yang sis cakapkan tadi. Iaitu contohnya untuk trip ke Hong Kong. Sebelum kite jadi terlalu excited dengan Scoot promo, benda pertama yang korang kena fikir bila korang plan nak ke Hong Kong is the airport. So, kalau ke Hong Kong, airport korang will be Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong. Walaupun nampak macam remeh, tapi kadang-kadang ada negara yang mempunyai pelbagai lapangan terbang. Kalau korang salah letak lapangan terbang nanti lagi susah korang nak ke hotel atau tempat penginapan yang korang dah book dekat sana. So, take note ya bab ni!
        
So, what are you waiting for? Open the Scoot Airlines website now. You can be one of the selected people will get the promotion items on their website. You may become one of the lucky people to have it. Who knows?
     

Cepat-cepat bukak website Scoot Airlines dan tengok sendiri flights to Hong Kong kot ada tiket murah. Klik aje link yang sis dah taip kat atas tu. Psssttt, lagi tu kan, nanti kan bakal ada matta fair, makanya, I bet, for sure, akan ada banyak promosi yang beratur nanti. Make sure you have your eyes and wallet open for them! Jangan cakap sis tak payung naaa! ;)

  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. comelnya Scoot. dia ni Singapore nye kan.. ritu masa check2 route nak tengok Singapore Airlines depa ada link dgn Scoot wondering apa benda Scoot ni hahaha rupanya airlines jugak. comey hihi =D

    ReplyDelete
  2. Tak pernah lagi fly dgn scoot. Macam menarik je..

    ReplyDelete

POPULAR POSTS